Az utóbbi hónapokban nagyon átrendeződött a stockfotózáshoz való hozzáállásom és a stratégiám is. Egyrészt ez annak tudható be, hogy kevesebb időt szánok rá, de ezt szeretném hatékonyabban tenni. Másrészt pedig a piac egyre hígul: egyre többen egyre több képet töltenek fel eladásra a különböző ügynökségekhez (amelyek egyébként egyre kevésbé szőrszálhasogatóak a válogatásnál), így az elérhető kép adatbázisok mérete exponenciálisan nő. És hát nagyon nem mindegy, hogy adott kulcsszóra 500 találatból kéne az én képemet meglátnia (és letöltenie) a vevőnek, vagy 2 millióból. Mivel a szükséges munka megtöbbszöröződik, ha több ügynökségnél vagyok fenn, így meghoztam azt a döntést, hogy kiválasztok egyet és élek az exkluzív feltöltőnek (exclusive contributor) járó előnyökkel. Persze ehhez ki kellett választanom, hogy melyik oldal legyen a befutó. Ez egyébként nem volt nehéz: a Dreamstime-on jár messze a legtöbb előny, ha a kizárólagosságot választod, ráadásul a Shutterstock után itt volt a legtöbb letöltésem amúgy is. Nézzük gyorsan mit kapok azért, ha csak ezen az oldalon hirdetem a fotóimat!

Dreamstime exclusivity program

hogyan tudom eladni a fotókat Dreamstime-on exkluzív tippek trükkök

Fontos megjegyezni, hogy ha belépsz az exkluzív feltöltők táborába, akkor minden más oldalról törölnöd kell az összes képedet! Viszont ezután Dreamstime-on a következő extrákat csapják hozzá a profilodhoz:

  • Amíg a letöltési arányod 0,1 fölött van (azaz ha 100 képet töltöttél fel, van legalább 10 letöltésed), addig minden új elfogadott kép után alapból kapsz $0,20-t. Ezt amúgy szigorították, korábban 0,01 volt az arány, ráadásul már csak az első 10.000 képért jár.
  • Az “on demand” letöltésekért magasabb – 60%-os – jutalék.
  • Kiemelt keresési megjelenés: azaz elvileg többször jelennek meg a képeid a keresési eredmények között mint másoknak.

Mindezek ellenére érdemes egy kicsit jobban beleásni magunkat a Dreamstime lelkivilágába, mert a többi ügynökséghez képest messze a legtöbb lehetőséget kínálja az egyéni reklámozásra az oldal. Tulajdonképpen kicsit olyan mint egy online közösség.

Add el a képeidet! Na de hogyan?

Itt jön be a képbe, hogy itt tényleg kell egy kis marketing hadjáratot folytatni, hogy ne csak a véletlenszerű keresésekben találkozzanak veled. A következő tippek jelentős segítséget nyújthatnak, ha most kezdenél bele a Dreamstime használatába, vagy ha már van fenn temérdek képed de alig töltögetik.

1. Alakítsd ki a profilod

Nagyon fontos, hogy Dreamstime-on valóban olyan profilod van mint egy közösségi oldalon. Profilképpel, bemutatkozással. Ezeket mind töltsd ki! Azt is, hogy milyen felszerelésed van, mi érdekel, dobd be a facebook profilod linkjét, mindent! Nem tudom, hogy például ezzel előrébb sorolódsz-e a keresési találatokban, de ha valaki rád kattint, nagyobb eséllyel iratkozik fel rád és fogja látni az új képeidet egyből. Talán le is tölti…kár lenne elmulasztani egy ilyen lehetőséget.

2. Használd ki a kulcsszavakat és a leírást

A Description mezőbe írj nyugodtan kisregényt. Minden lehetséges kulcsszót szerkessz bele. Aztán persze a keyword mezőt is használd ki amennyire lehet, itt nem vagy limitálva az 50 kulcsszó/kép határba, mint mondjuk Shutterstock-on. Vedd igénybe a Keyword tool-t is, nagy segítség!

3. Vegyél részt a havi “pályázaton”

Eléggé el van dugva ez tény! Nem is tudom, hogy a menüből hol lehet elérni, de van egy úgynevezett Assignments oldal a Dreamstime-on. Itt minden hónapban kihirdetnek valamilyen témakört, amelyre mindenki 10 képet küldhet be. A beküldött képekre aztán szavazni lehet és az első három helyezett $300, $200 illetve $100 jutalomban részesül. Ha nem nyersz akkor is nagyon megéri indulni, mert sokkal nagyobb látogatottságot érnek el a képeid, ráadásul a bekerült képek mindegyike 5-ös besorolást kap, ami a későbbiekben is növeli a megjelenési arányukat. Már feltöltött képekkel is lehet nevezni, csak akkor törölni kell a portfóliódból is újra feltölteni. Ja igen majdnem elfelejtettem, az assignments oldalt itt éritek el: KATT

4. Írj blogbejegyzéseket

Egy másik lehetőség a portfóliód látogatottságának növelésére, hogy rendszeresen írsz a weboldal által kínált felületen blogbejegyzéseket. Ráadásul itt be tudsz linkelni képeket is, így a közvetlen forgalmát is megnövelheted néhány képednek. Ezek a bejegyzések Google keresőben is megtalálhatóak, így kár lenne kihagyni ezt a lehetőséget. A cikkeket angol nyelven kell írni, így nyelvgyakorlásnak sem utolsó.

5. Tölts föl minél több fotót

Ha már exkluzív vagy eleve minden feltöltés után kapsz 20 centet, már ezért megéri. Viszont mivel egyre nő az elérhető képek száma, hogyan tudod eladni a fotóidat szerinted, ha 62 millió képből csak 10 a tied? Az 0,000016%. Nagyon kevés. Szerencsére a Dreamstime ellenőrei elég engedékenyek, minden képpel próbálkozz! Természetesen azért érdemes minőségi képeket feltölteni, mert ha teleszemeteled a portfóliód az konktraproduktív lehet.

Nagyjából ez az öt dolog amire feltétlen érdemes időt és energiát szánni. Természetesen az alapvetések amelyeket a korábbi cikkekben leírtam ugyanúgy érvényesek:

https://i0.wp.com/photocharge.kocz.hu/wp-content/uploads/2018/10/stockfoto-hogyan-tudom-eladni.jpg?fit=1024%2C683&ssl=1https://i0.wp.com/photocharge.kocz.hu/wp-content/uploads/2018/10/stockfoto-hogyan-tudom-eladni.jpg?resize=150%2C150&ssl=1Koczur RichárdTippek és Trükkökdreamstime,hogyan tudom eladni a képeimet,pénzkeresés,stockfotózás,tippek,trükkök
Az utóbbi hónapokban nagyon átrendeződött a stockfotózáshoz való hozzáállásom és a stratégiám is. Egyrészt ez annak tudható be, hogy kevesebb időt szánok rá, de ezt szeretném hatékonyabban tenni. Másrészt pedig a piac egyre hígul: egyre többen egyre több képet töltenek fel eladásra a különböző ügynökségekhez (amelyek egyébként egyre kevésbé...